A társasház az előzőleg meghozott döntés alapján kezdeményezte a liftek „esztétikai” felújítását. A felújítás során a lépcsőházi hívó gombok, a belső tablók a lift szekrény cseréje került volna felújításra a szekrény az 500 kg-os lift esetén a jelenlegi osztott formában. Továbbá kiegészült volna a jelenlegi hajtóművel rendelkező közel 40 éves motorokhoz kapcsolódó hajtásvezérlővel. Sajnos az elavult hajtásrendszerhez mai modern rendszer nem integrálható. A felújítás nem tért ki a siklócsapágyas motorok és a régi hajtómű felújítására. Ezek javítása az űzembehelyezésük óta eltelt hosszú idő és a technológia váltás miatt csak jelentős költségek mellett lenne elvégezhető! Üzemeltetésük a különösen megemelkedett energia árak eredményeként nagyon költséges. A modern rendszerekhez viszonyítottan ugyanolyan használat mellett akár 40% os többletenergiát fogyaszt. A felújításra megkötött szerződés alapján a munkálatok bruttó 16,4 millió forintba kerülnének. Jelenleg a háznak nincs erre fedezete. Amennyiben az OTP lakáskassza hitelrésze is felhasználásra kerülne a kifizetéshez a társasház egyetlen forint tartalékkal sem rendelkezne, mely ellehetetlenítené pénzügyileg a működését. A leírtakból jól látható, hogy az előzőleg elfogadott felújítás újabb 30 évre konzerválná a már jelenleg is korszerűtlen gazdaságtalan rendszert. A társasház jelenlegi pénzügyi helyzete nem nyújt fedezet a munkálatok elvégzésére. Tárgyalásokat folytattunk az OTIS Felvonó Kft-vel a két lift „modernizálására” vonatkozóan. A társaság vállalta, hogy a már megkötött szerződéses összeget amennyiben a társasház a modernebb felújítás mellett dönt beszámítja. Az előzőleg leírt szekrény, hívótablók mellett az 500 kg-os „nagylift” átalakításra kerül 1000 Kg-os teherbírásúvá. A jelenleg szabálytalanul folyamatosan nyitva tartott válaszajtó is megszüntetésre kerül. A hajtómotor és hajtómű kicserélése is megtörténik új fokozatmentes szabályozott hajtómű nélküli hajtásra. Ezeknek a motoroknak a szabályozásból és a laposszíj hajtásnak köszönhetően a teljesítmény igénye 6,4 KW. ez lényegesen kevesebb a jelenlegi 9KW-os teljesítménynél. Ennek eredményeként az energia megtakarítás 30-40%-os szinten realizálható. A két lift ilyen módon történő felújítása a hatósági díjakkal együttesen bruttó 30,5 millió forint. A társasház ezt sem tudja saját forrásból megvalósítani. A beruházás finanszírozásához javasoljuk kamattámogatott, tőketörlesztéses fix kamatozású hitel felvételét a Takarékbank csoporttól öt éves futamidővel. Abban az esetben, ha a felújítási szerződés 2022 év végéig aláírásra kerül, a kivitelező 2023 június 30.-ig garantálja a bekerülési árat. A szavazásról készült jegyzőkönyvet Bodolainé Horváth Irén tulajdonostárs, és Tamás Péter közös képviselő hitelesíti./p>
Liftfelújítás Derék68
Liftfelújítás Derék68